Stejně tak jako švadlena si musí nachystat látku, než začne šít nějaké šaty, tak i správný maturant si musí nejdříve látku prohlédnout a pak se teprve do „šití“ pustit.
Když jsem v minulých letech vyprávěla kamarádce, jaké byly výsledky státních maturit, málem jí vypadly oči z důlků: „Cože?! Co je na té státní maturitě tak těžkého, že jí přes 20% lidí neudělá?“ Abych měla pádný argument, znovu jsem si do ruky vzala Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky – MATEMATIKA (pozn. autorky: šílený název, ale nutno dodat, že výstižný), který zpracoval cermat a schválilo MŠMT. Začala jsem mé kamarádce předčítat, co všechno maturita obsahuje, jaké vědomosti a dovednosti jsou ověřovány a co všechno musí maturanti umět, vědět a znát. Po krátkém monologu mě zastavila a povídá: „Tak co vím, trojčlenku a prvočíselný rozklad, jsme brali už na základce a procenta vlastně taky. Ale nevím, jestli bych to ještě uměla.“ Došlo mi, že to nejjednodušší bývá často nejtěžší. Je pravda, že látka typu: převody desetinných čísel s periodou na zlomky nebo vlastnosti těžnic, výšek a středních příček v trojúhelníku, může občas dělat problémy právě proto, že už se to dávno z hlavičky vytratilo. Studenti jsou zahlceni novými pojmy, obtížnější látkou a tak se rádo zapomíná.
A proto doporučuji, běžte znovu do obchodu a zde máte hrubý nákupní lístek 🙂 :
Veškeré informace o tom, co všechno je potřeba ke SMZ z MATEMATIKY umět a znát najdeš na videu ZDE nebo v katalogu požadavků ZDE.